:: Untuk Info Kelas, sila lihat di ruangan side bar kanan ::

Wednesday, February 2, 2011

:: Kelas Coklat pada 30/1/2011 ::

Ahad lepas, sy adakan kelas coklat..kelas kalini dihadiri oleh Kak Syida (pelajar kelas tart) dari puncak alam, Kak Ita (kawan kepada kak syida) juga dari puncak alam, Kyra (kawan satu sekolah dulu..) dari shah alam dan Rumi (kawan masa UTM) dari seputeh.. kesian rumi, terlambat sampai, sebab tersesat sampai ke pulau indah, klang! hmm..walaubagaimanapun, rumi sempat sampai sebelum kelas coklat bermula, cume tertinggal part membuat filling ganache..

proses tempering..masing2 dah berpeluh2.. :)

proses mewarna oreo..

saat paling best, mengeluarkan coklat daripada mould..

peserta bersama separuh hasil yang akan dibawa pulang..

dari kiri : kyra yang tengah menunggu hari utk bersalin, kak syida, sy bersam qaisara dan rumi (duduk),tiada dalam gamba, kak ita

alhamdulillah, kelas berjalan lancar..cume sedikit masalah dr segi cuaca, hujan sepanjang hari menyebabkan coklat yang diwarnakan cepat membeku sbb suhu persekitaran yang sejuk..xpelah, tu dugaan namanye kan..hehehe..ape2 pun, terima kasih buat semua pelajar kelas kalini..harap2 nya lepas ni boleh bukak bisnes pulak ye.. :)

* bagi mereka yang ingin menghadiri kelas, sila emel ke ain.rusli@gmail.com, atau sms/call ke 019-2992844 untuk tempahan kelas.saya tidak tetapkan tarikh untuk adakan kelas, anda yang tentukan, mengikut availability anda.. :)

No comments: